söndag 20 januari 2013

Nygammalt till tvättstugan

Visst är den fin!! Denna gamla plåtskylt stod i mina svärföräldrars garage och det tyckte jag var synd. Efter en försynt fråga så var de så snälla och gav mig den. De tror att en släkting har haft skrädderi och jag har sett ett gammalt foto i en bok där exakt en sådan här skylt hänger på storgatan i stan. Det gör det extra kul!

Den hänger nu i tvättstugan. Det stämmer så bra med färgerna där. Men "Damskrädderi"..... he he inte hos mig.... gillar inte att sy. Men är så himla glad över skylten :)

7 kommentarer:

Villa Humlebo sa...

Jättemysigt med gamla skyltar!!
Passar väldigt bra i din tvättstuga!

Nytt år, då brukar jag också börja röja lite överallt.. Men det är völdigt skönt att bli av med allt man samlar på sig! :)

Ha det fint!

Kram Mia

La Dolce Vita -Vardag när det är som bäst! sa...

Härligt med fynd ;)
Skylten är alldeles underbar och passar perfekt där.

Jag har tänk ut en plats för mitt fina halvmånebord så jag hoppas verkligen att det passar in där. :)

Kram Caroline

Mycket annat & lite betong sa...

Så fin skylt!
Vad den passade bra till träskivan där i tvättstugan!

Kram Agneta

Sivs hus sa...

Hei, Gratulerer med kult skilt! Fin fredag! klem Siv:-)

Browneyedgirl sa...

Jättefint =) Älskar sådana gamla skyltar. Ha en toppen dag! Kram

Anonym sa...

Hej!
Råkade hamna på din sida, blev glad över namnet på bloggen! Jag bor på en ö i den finska skärgården i Österbotten med man och två barn. I sommar ska jag öppna en fiskhandel/café som ska heta, just det, Sjöboden!
Ha en fin vår!
Susanne

Avslutat konto sa...

Jättefin skylt! Den kan man ha att peka ut både det ena och det andra med ju!

Vilken fin blogg du har, här ska tittas vidare!

Varm hälsning,
Linnea Silversmed